Rapala VMC: Hooked on turnaround
Rapala's earnings growth has all preconditions to continue in the next few years despite the fishing boom slowing down as the journey to reach the full potential of the Rapala brand and the rod & reel category has only started. We lowered our estimates slightly after cutting them clearly for the Russian market, whose importance has been rather limited for Rapala in recent years. These changes slow down 2022 earnings growth, but the expected return remains attractive (20% p.a.) relative to the moderate risk profile especially in the longer-term. The acquisition option also provides support for Rapala’s valuation.
Login required
This content is only available for logged in users
Rapala VMC
Rapala VMC är verksamt inom fritidsfiske. Försäljning av fiskeutrustning sker via bolagets distributionsnät och inkluderar ett flertal varumärken. Produktsortimentet består av fiskekläder samt tillhörande utrustning som fiskespön, metallås, beten och fiskeknivar. Idag innehas verksamhet på global nivå, med störst närvaro inom Europa och Nordamerika. Bolagets huvudkontor ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures11.04.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 294,3 | 291,7 | 298,9 |
tillväxt-% | 12,63 % | −0,89 % | 2,46 % |
EBIT (adj.) | 32,7 | 30,5 | 32,5 |
EBIT-% | 11,11 % | 10,44 % | 10,87 % |
EPS (adj.) | 0,46 | 0,49 | 0,55 |
Utdelning | 0,15 | 0,20 | 0,30 |
Direktavkastning | 1,72 % | 10,05 % | 15,08 % |
P/E (just.) | 19,09 | 4,09 | 3,65 |
EV/EBITDA | 9,02 | 3,35 | 3,11 |