SEMCON: Semcon utvecklar digital produktinformation för Polestars kommande bilmodell
Semcon har fått i uppdrag att utveckla den digitala verkstadsinformationen för en av Polestars kommande elbilsmodeller. Det nya projektet kommer att pågå till slutet av 2023 och involverar diagnos-, service- och reservdelsinformation.
För att en verkstadstekniker ska kunna utföra service och reparation så effektivt som möjligt krävs korrekt diagnosinformation för felsökning, samt service och reservdelsinformation. Med Semcons långa erfarenhet av att skapa digitala informationslösningar kommer verkstadstekniker att ges rätt förutsättningar att arbeta med Polestars kommande elbilmodell.
- Vi har i tidigare projekt skapat både diagnos- och användarinformation samt digitalt lärande för Polestar och har bred erfarenhet av komplexa leveranser inom fordonsbranschen. Detta gör oss till ett pålitligt val och jag är väldigt glad över att vi får förtroendet, säger David Sondén, Sverigechef för affärsområdet Product Information på Semcon.
Projektet löper till slutet av 2023 och Semcon bidrar med en bred mix av kompetenser, såsom diagnosingenjörer, metodutvecklare, illustratörer och reservdelsberedare. Det internationella teamet består av medarbetare i Sverige, Ungern och Kina och kommer som mest omfatta cirka 20 personer.
Digital och målgruppsanpassad produktinformation skapar idag flera fördelar för företag, såsom ökad uptime, effektivare service och underhåll samt en bättre användarupplevelse, vilket stärker deras relation med sina kunder.
Läs mer om Semcons kompletta urval av tjänster inom eftermarknadslösningar. (https://semcon.com/sv/produktinformation/)