OptiMobile AB (publ) - information avseende bolagets finansiella situation och likviditet
Som tidigare kommunicerats har OptiMobile efter en längre tids utveckling nyligen lanserat en tjänst kallad Woony riktad mot ett nytt marknadsområde - eCommerce. Tjänsten är avsedd att ge en närmare interaktion mellan handlare och kunder, vilket leder till ökade konverteringsfrekvenser och mer värde för webbutiker och andra webbplatser där kundinteraktion är avgörande.
Såväl utvecklingen av Woony som OptiMobiles nya strategi att bygga partnerskap för den globala kommersialiseringen av Woony har dragit ut väsentligt i tid. Den i december 2022 genomförda företrädesemissionen tecknades till en teckningsgrad om 62%, varav drygt 80% tecknades genom kvittning. Ett fortsatt negativt kassaflöde har lett till likviditetsbrist.
Styrelsen har efter noggranna överväganden beslutat att omedelbart inleda arbetet för att snarast möjligt lämna in ansökan om företagsrekonstruktion till Stockholms tingsrätt.
För mer information, vänligen kontakta:
Gösta Bergman, styrelseordförande
Telefon: +46 70-850 03 25
E-post: gosta.bergman@bergmanlaw.se
Denna information är sådan information som OptiMobile AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2023.