Moment Group AB: Moment Group presenterar nya koncernledningen
Moment Group informerade genom ett pressmeddelande den 29 januari 2025 om en strategisk förändring där fokus ligger på att optimera och utveckla befintliga verksamheter. Som en del av detta har en ny koncernledning formerats samtidigt som tre personer utvidgar sina roller och tar över ytterligare ansvarsområden.
- Det känns mycket bra att vi nu har en ny koncernledning på plats. Det är ett starkt och väl sammansatt team med fokus på att använda vår samlade kompetens för att - tillsammans med alla våra medarbetare - lösa problem, skapa möjligheter och utveckla våra produkter. Vår gemensamma ambition är tydlig - tillsammans vill vi ta koncernen och våra verksamheter till en ny nivå, säger Martin du Hane, Group CEO Moment Group.
Koncernledningen består av Affärsområdeschefer (AO-chefer), Senior rådgivare & Executive Producer samt Group CEO och Group CFO.
Janne Andersson, AO-chef och VD 2Entertain
Sanna Kindmark, AO-chef Event & Communication och VD Hansen
Mikael Gordon-Solfors, AO-chef Wallmans Group och Executive & Creative Producer 2Entertain
Bosse Andersson, Senior rådgivare & Executive Producer
Martin du Hane, Group CEO och tf AO-chef Kungsportsgruppen
David Mårtensson, Group CFO
Parallellt med detta har följande utnämningar gjorts:
Sanna Kindmark, VD Hansen, tar även rollen som AO-chef för Event & Communication. Fokus framåt inom affärsområdet är att fortsätta utveckla Hansens framgångar och vända utvecklingen för Minnesota för att komma tillbaka till en lönsam och hållbar affär.
Mikael Gordon-Solfors, Executive & Creative Producer 2Entertain, tar även rollen som AO-chef för Wallmans Group där målsättningen är tydlig; förädla varumärket, öka omsättningen och säkerställa ökad lönsamhet, givetvis med hög kundnöjdhet vilket kommer kräva ett effektivt och snabbt förändringsarbete.
Martin du Hane, Group CEO, tar även rollen som tf AO-chef för Kungsportsgruppen för att tillsammans med det teamet säkerställa utväxling på de nya koncepten men även återställa lönsamheten och antalet besökare på STAR och Ballbreaker.
- Jag känner mig trygg och förhoppningsfull med den samlade kompetens vi har och jag är övertygad om att vi tillsammans med alla våra fantastiska medarbetare kommer att fortsätta skapa minnesvärda upplevelser där vi fortsätter förena show & business, fortsätter Martin du Hane.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin du Hane, Group CEO, Moment Group AB
martin.duhane@momentgroup.com, 0721-64 85 65
Moment Group
Med en palett av starka varumärken och sexton arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna inom upplevelsebranschen.
Show, musikal, teater, konsert, dinnerparty, club, event, aktivitetsrestauranger och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen och verksamheterna delas in i fyra olika affärsområden.
Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Malmö.
Moment Group omsätter drygt en miljard, har fler än 400 medarbetare, är listat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontoret i Göteborg.