LeoVegas blir ny tröjsponsor för brittiska klubben Blackpool FC
LeoVegas Group har ingått ett nytt sponsringsavtal med den brittiska fotbollsklubben Blackpool FC. Som klubbens Principal Partner kommer LeoVegas logotyp att bland annat synas på matchställens bröst. Det nya sponsringsavtalet är det senaste i raden av samarbetsavtal med europeiska fotbollsklubbar som syftar till att öka fokus på sportspel och maximera synlighet både lokalt och globalt.
LeoVegas Group meddelar ett nytt sponsringsavtal med den engelska tredjeligaklubben Blackpool FC, och som ny Principal Partner kommer LeoVegas logotyp att synas på matchtröjorna under säsongen 2023/24. Säsongens matchställ har designats för att fira Blackpool FC:s hundraårsjubileum av att spela i den ikoniska orangea färgen som nu blivit synonymt med klubben.
Utöver att pryda matchställens bröst kommer LeoVegas logotyp även att vara synlig på skärmar på klubbens hemmaarena Bloomfield Road Stadium.
"Vi är glada över att sponsra "The Seasiders" den kommande säsongen. Att samarbeta med en historisk klubb som Blackpool är en fantastisk möjlighet för LeoVegas Group att marknadsföra den bästa spelupplevelsen över hela Storbritannien. Klubben och LeoVegas delar gemensamma värderingar och en vilja att växa. Vi kan knappt vänta på att få kicka igång säsongen” sade Sam Behar, Director of UK and Sponsorship på LeoVegas Group.
"Vi är glada över att välkomna LeoVegas Group som ny Principal Partner inför den kommande säsongen. Att få LeoVegas logotyp på matchställen och att förknippas med ett sådant globalt varumärke är en spännande möjlighet för klubben som öppnar upp för en potentiell internationell exponering” sade Jonty Castle, Chief Operating Officer på Blackpool FC.
LeoVegas Group fortsätter att öka synligheten och intensifiera sitt fokus på sportspel genom varumärken såsom LeoVegas, BetUK och expekt. Nyligen lanserades expekt i Danmark som en del av den fortsatta expansionen.
Under det senaste året har koncernen även ingått strategiska partnerskap med europeiska toppklubbar – som Champions League-finalisterna FC Internazionale Milano och trippelvinnaren Manchester City – i syfte att öka synlighet och varumärkesmedvetenhet inom sportspel. Partnerskap med framstående fotbollsklubbar säkerställer att koncernen når både en global och lokal publik, vilket stödjer ambitionen att lansera LeoVegas Group som en leverantör av den bästa spelupplevelsen för både kasino- och sportspel.