BetMGM lanseras i Sverige och stärker LeoVegas Groups grepp om den svenska marknaden
Det internationella varumärket BetMGM lanseras idag i Sverige av LeoVegas Group. Med exklusiva bettingupplevelser, live casino streamat direkt från kasinoborden i Las Vegas och Sveriges största jackpot kommer LeoVegas Group stärka positionen som det största privata spelbolaget på den svenska marknaden. Under det senaste året har BetMGM framgångsrikt lanserats i både Storbritannien och Nederländerna samt ingått partneravtal med bland annat svenskaktuella Premier League-klubbarna Newcastle United och Tottenham Hotspurs.
Det internationella varumärket BetMGM lanseras idag i Sverige av LeoVegas Group. Lanseringen i Sverige blir varumärkets tredje etablering utanför Nordamerika efter att tidigare ha lanserats i Storbritannien och Nederländerna. BetMGM är LeoVegas Groups fjärde varumärke i Sverige, och koncernen driver sedan tidigare även de ledande casino-varumärkena LeoVegas, GoGoCasino och sportspels-varumärket nya expekt.
Svenska kunder får ta del av ett online casino som är långt ifrån lagom. BetMGM kommer erbjuda streamade live casino-bord från det legendariska Bellagio Resort & Casino – känd från filmer – såsom Ocean’s Eleven – och MGM Jackpot, som kommer att vara Sveriges största jackpot. Därtill finns ett stort utbud av exklusiva Las Vegas-slots och konkurrenskraftiga välkomsterbjudanden för de som vill ta del av nöjet med online casino, live casino och vadhållning.
“Jag är otroligt glad över att lansera BetMGM i Sverige, vår hemmamarknad och landet där allt började! LeoVegas Group har varit en ledande operatör i Sverige sedan lanseringen av LeoVegas, och jag är säker på att svenska spelare kommer uppskatta de unika Vegas-upplevelserna och erbjudanden som finns på BetMGM. Sverige har aldrig tidigare varit så nära Las Vegas puls!” säger Gustaf Hagman, VD på LeoVegas Group.
Det senaste året har BetMGM ingått partnerskapssamarbeten med de stora Premier League-klubbarna Tottenham Hotspur, Newcastle United, and Wolverhampton, vilket innebär att kunder kommer ha chansen att ta del av spännande klubb-evenemang. “Super Swedes”, BetMGM:s oddsboost-koncept, kommer att följa svenska lag och svenska idrottare för att erbjuda kunder de bästa oddsen på de stjärnor som sätter Sverige på idrottskartan.
Under november kommer en ny marknadsföringskampanj att lanseras i Sverige. Den kommer att gå på radio, TV, out-of-home (OOH) samt digital out-of-home (DOOH).
Om BetMGM
BetMGM är ett internationellt varumärke för vadhållning och online casino. BetMGM erbjuder exklusiva spel, massiva jackpottar och marknadsledande odds. BetMGM är officiell partner till Premier League-klubbarna Tottenham Hotspur, Newcastle United och Wolverhampton Wanderers. Varumärket BetMGM drivs i Sverige, Storbritannien och Nederländerna av svenska LeoVegas Group, ett dotterbolag till den globala underhållningskoncernen MGM Resorts International (NYSE:MGM). För mer information, besök www.leovegasgroup.com.