Rush Factoryn H1-raportti lykkääntyi ja Saksan tytäryhtiö mahdollisesti selvitystilaan
Saksan tytäryhtiön heikko taloudellinen asema ja siitä seurannut tapahtumien peruuntuminen ei ollut suuri yllätys maksunvälittäjä Stripen asetettua 120 päivän viiveen lipputulojen maksatukselle. Rush Factoryn kannalta haasteet ovat päässeet kasaantumaan, sillä yhtiö tiedotti jo toukokuussa Englannin tapahtumien peruuntumisesta ja kyseisen tytäryhtiön mahdollisesta hakeutumisesta selvitystilaan sekä erimielisyyksistä Maskun kunnan kanssa Maskun kiinteistön sopimussakkoon liittyen. Nähdäksemme viimeaikainen uutisvirta nostattaa osakkeen jo valmiiksi korkeaa rahoitusriskiä, joten suosittelemme sijoittajille varovaisuutta osakkeen kanssa.
Ainakin Wienin ja Berliinin tapahtumat peruuntuvat
Rush Factory tiedotti eilen, että sen saksalainen tytäryhtiö joutuu siirtämään ainakin Wienin ja Berliinin tapahtumiaan paikallisen maksunvälittäjän (Stripe) asetettua 120 päivän viiveen lipputulojen maksatukselle. Saksan tytäryhtiöllä ei yhtiön mukaan ole toistaiseksi taloudellisia resursseja järjestää tapahtumia maksunvälittäjän päätöksestä johtuen, mutta yhtiö selvittää nyt muita mahdollisia rahoitusvaihtoehtoja. Kyseisen tytäryhtiön edellytykset selvitä vastuistaan on nyt selvityksen alla ja sen mahdollista asettamista selvitystilaan tutkitaan paikallisten asiantuntijoiden kanssa. Uutinen asettaa yhtiön erittäin haastavaan tilanteeseen, sillä Saksa on Englannin ja Ranskan ohella yhtiön suurimpia markkinoita ja näin ollen keskeinen yhtiön myynnin kannalta.
Osavuosikatsaus lykkääntyy
Rush Factory lykkäsi eilistä H1-raportin julkaisuaan toistaiseksi Saksan ja Englannin tytäryhtiöiden selvitystilaselvityksiin viitaten, sillä yhtiön mukaan ne vaikuttavat suuresti konsernin raportointiin. Rush Factoryn liiketoimintamalli nojaa vahvasti ennakkomaksuihin, minkä seurauksena tapahtumien peruuntuminen vaikuttaa yhtiön liikevaihtoon rahavirtaa enemmän. Viime viikolla julkaisemamme H1-tulosennakko löytyy täältä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.08.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 3,2 | 2,2 | 3,4 |
kasvu-% | 9,29 % | −30,45 % | 53,92 % |
EBIT (oik.) | 0,0 | −0,1 | 0,1 |
EBIT-% (oik.) | 0,04 % | −5,53 % | 3,38 % |
EPS (oik.) | −0,03 | −0,16 | −0,01 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | 13,72 | - | 18,03 |